OPEN PODIUM 23 OKTOBER 2022

PROGRAMMA:

W.A. Mozart (1756-1791) Rondo voor vierhandig piano uit de sonate in C KV 19d en
J.S. Bach (1685-1750) Sonatina uit de Actus Tragicus (Gottes Zeit ist der allerbeste Zeit) in de bewerking van Kurtag. Eerste stuk Evy Schmitz primo en Theo Brogt secundo en bij tweede stuk net omgekeerd.

een bergerette uit een verzameling bergerettes gecompileerd en getranscribeerd door
J.B. Weckerlin (1821-1910) : Venez, agréable printemps;
H. Duparc (1848-1933) Chanson triste (tekst van J. Lahor, 1840-1909);
Ambroise Thomas (1811-1896) Mignons aria uit de opera Mignon Connais-tu le pays en
F. Poulenc (1899-1963) Les chemins de l’amour (tekst van J. Anouilh 1910-1987) door
Lieke te Poele mezzosopraan en Henri-jan van Lint piano

Vier liederen van 1. Louis Sauter (1952-heden) Ballade du coeur qui a tant battu
2. Maurice Emmanuel (1862-1938) A la Rose; 3. André Caplet (1878-1928) Viens! Une flûte invisible soupire en 4. Benedict Hartinger (1802-1893) Die Flöte door Netty Smit fluit,
Aad Doorduijn tenor en Tom Oosthuizen piano

William Byrd (ca 1540-1623) e.a. : van troubadourslied tot barok door het ensemble EZN, bestaande uit Nicole Bersee sopraan, Hans Kleipool bariton, Jan Pouw blokfluit en viool en Fred De Waard piano
De onderdelen zijn: La Volta van William Byrd (ca 1600) voor blokfluit, viool en piano;
Balada (Anoniem) uit de Provence (ca 1200) voor bariton: Helas de vous van Mattheus Pipelare (ca. 1420) voor sopraan; Faynde would I wedd van Richard Barnaby (ca. 1580) voor viool en piano;
Vilanella van Giovane de Nola (ca. 1575) voor sopraan en bariton; Ons genaket die avontstaer, Oudnederlands volkslied  voor sopraan en bariton;  Alman van Thomas Morley (ca 1610) voor viool en piano:
Come again van John Dowland (ca 1580) voor sopraan en bariton

PAUZE

Camille Saint-Saëns ( 1835-1921) Sonate voor fagot en piano door Casper van der Spek fagot en Henri-jan van Lint piano

Drie Italiaanse liederen: 1. A. Caldara (1671-1763) Selve amiche;
2. G.B. Pergolesi (1710-1736) Se tu m’ami en 3. C.W. Gluck (1714-1787)
O del mio dolce ardor door Albert Kroon bariton en Theo Brogt piano

Roger Quilter (1877-1935) Come away, come away death (1905) tekst van Shakespeare en
Gabriel Fauré (1845-1924) Au bord de l’eau en Les Berceaux, beide op tekst van Sully Prudhomme door Kees Hoogendoorn bariton en Dick van der Vlugt piano

Recente reacties